Welcome to ^noviana hanny^'s blog. Enjoy your visit here and please leave your comments after reading.. ^^

recent comment ^^

My beloved Friends ^^

Minggu, 02 Mei 2010

Kelebihan Bersalawat Ke Atas Rasulullah Saw.

Rasulullah SAW. telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril As., Mikail As., Israfil As., dan Izrail As. telah berkata kepadaku”.

Berkata Jibril As. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail As. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil As. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah Swt. mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail As. pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."

Subhanallah... Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah Saw. Dengan kisah ini, semoga kita tidak melepaskan peluang untuk selalu berselawat ke atas Nabi Muhammad Saw. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul, dan para malaikat.
Amin~~~~~

0 komentar: